Hamilelikte Bakım




 Hamilelik sürecinde kullandığım bir çok kozmetik ürününü değiştirmek durumunda kaldım. Normal koşullarda Kiehl`s ürünlerini severek kullanıyordum. Doktorumun da tavsiyesi üzerine içerisinde paraben barındırmayan ürünlere yöneldim. İşte o ürünler...

1. Bioderma Göz Makyaj Temizleyicisi : Bu goz makyaj temizleyicisinin yapısında yağ yok ve en zor göz makyajını bile tek hamleyle çıkarıyor. Ebatinin buyuk olmasi da ayrıca işin ekonomik kismi bu üründen vazgeçmem mumkun degil artık.

2.L'occitane Süt: Makyaj temizleme sütü, kokusu ve kıvamıyla gayet basarili bir urun, memnunum.

3. La Roche Posey Thermal spring water:  Bu süreç içerisinde toniklerden uzak kalmayı tercih ettim. Termal su şuan işimi görüyor.

4. Bioderma Sensibio H20 antiperspirat: Hamilelik öncesinde de antiperspirant ürünlerde paraben ve alüminyum olmamasına dikkat ediyordum. Body shop'in parabensiz ürünleri uzun yıllar severek kullandım ancak üretimi durdurmuşlar. Bu yüzden yeni ürün arayışımın sonucunda bu ürünü keşfettim, çokta memnun kaldım. Koruculuğu gayet iyi.

5. Avené thermal 50+ spf: Bu ürünün içeriğinde kimyasal bulunmuyor, tamamen mineral bir ürün dolayısıyla paraben de yok. Ancak kullanımı sürümü çok kolay değil. Çimento gibi ve vücudunuzu keselemeniz gerekiyor kurtulabilmek için. Bu dönemde içerik önemli olduğu için şikayetlerimi görmezden geliyorum şimdilik.

6.Vichy aquathermal nemlendirici:  Normalde vichy'nin ürünlerinden pek memnun kalmışlığım yoktur ama bu ürün parabensiz içeriğiyle istisna oldu. Benim gibi karma cilde sahipseniz, nem ihtiyacını  gayet iyi sağlıyor. Fiyatı da oldukça uygun.

7. Bioderma eye cream: Göz çevresine nem veriyor ve torbaları azaltıyor. torba sorunum olmadığı için bu konuda bir bilgi veremeyeceğim size ama nem konusunda bir sıkıntı yok. Çizgi bakımı için çok gelişmiş bir ürün değil.

8. Lierac Phyolastic gel: Hamile olupta bu üründen haberdar olmayan yoktur.Kimisi çok faydasını gördüm diyor kimisi bir işe yaramadı diyor. Ben yine de iddiasından dolayı aldım.
Ergenlik çağından kalma çatlaklarımla bu dönemi nasıl atlayacağımı ben de merak ediyorum. Yani vücut çatlak için gayet müsait. Mustela'nın çatlak kremi de yine bu dönem içerisinde kullanmayı hedeflediklerimden.

9. Kakao ve Badem Yağı:  Hamileliğin başında çatlak korkusundan  doktoruma danışarak Johnson bebe yağı kullanmaya başladım. Okuduğum forumlarda hamilelik geçirmiş bayanlar kakao ve badem yağını da çok övüyordu. Onları da kullanarak kendimce bir yöntem uyguladım.4. aydan itibaren çatlak kremi kullanmaya başlanabiliyor.

Fotoğraf karesine ekleyi unuttuğum diğer bir ürün ise tatilde güneş sonrası  kullandığım Bepanthol.  Kısacası bu dönem içerisinde eczane kozmetiğini tercih etmek gerekiyor.  Hamilelik sonrasında kullanacağım marka Bioderma olacaktır  gerçekten memnun kaldım.

These above products are my favorites during the pregnancy. The most important thing is paraben and aluminium free products. All above are free. 

Beginning of pregnancy period, stretch marks were my nightmare and with my obstetrician advise I kept away from  products which  has a paraben content. So I used almond and cacao oil and also Johnson baby oil  first 3 months. After  4 months later, pregnant women can use gels and creams which prevents stretch marks. Lierac has a quiet popular for this period. Some women say it's great some women say it doesn't work. I can give my feedback after the birth. By the way, I discovered bioderma products within this period and became my favorite.

Leave a Reply